Loose parts (μτφ. Χαλαρά μέρη)
Τα παιδιά προσελκύονται σε αντικείμενα που επιτρέπουν το ανοιχτό παιχνίδι. Ίσως το έχετε δει και μόνοι σας, όταν αγνοούν το παιχνίδι για να περάσουν ώρες εξερευνώντας ένα κουτί ή δημιουργώντας ένα πύργο με πέτρες ή αδειάζοντας ένα πακέτο ζάχαρης στο τραπεζί μετρέποντας το σε παιχνίδι.
Αυτή η φυσική αίσθηση δημιουργικότητας είναι το θέμα της θεωρίας των χαλαρών υλικών. Παρουσιάστηκε από τον Βρετανό αρχιτέκτονα Simon Nicholson ο οποίος περιέγραψε τα ανοιχτά, ευέλικτα υλικά που μπορεί να χρησιμοποιήθουν με πολλούς και διαφορετικους τρόπους, να συνδυαστούν ή να χρησιμοποιήθουν μόνα τους.
Τα παιδιά ξερουν πως να παίζουν με αυτα τα υλικά και ξέρουν πάντα τι πρέπει να κάνουν.
Βάζουν τη φαντασία τους και τη δικη τους σκέψη χωρίς να ακολουθούν συγκεκριμένες οδηγίες και στόχους όπως αυτό συμβαίνει με τα παιχνίδια του εμπορίου. Το παιχνίδι με loose parts προωθεί την ενεργητική μάθηση, το παιδί πιάνει, χτίζει, μετακινείται, εμβαθύνει την κριτική σκέψη καθώς επιλύει προβλήματα, κάνει συνδέσεις και σχηματίζει σχέσεις μεταξύ αντικειμένων και τι μπορεί να τα κάνει να κάνουν.
Τα Loose parts μπορούμε να τα βρούμε δωρεάν με μια βόλτα στη φύση , είτε ανακυκλωμένα και επανατοποθετημένα υλικά είτε υλικά που μπορούμε να αγορασουμε χρησιμοποιώντας τα για νέους σκοπούς.
Όπως πάντα, η εποπτεία είναι απαραίτητη σε αυτό το είδος παιχνιδιού!!! Μερικά απο αυτά τα υλικά είναι :
Ξύλα, κούτσουρα, πέτρες,φύλλα, σπόροι, κοχύλια, άμμο, καλαμάκια, χαρτόκουτα, καπάκια, κουτία δημητριακών,μπουκάλια, πούπουλα, κουμπιά,Χάντρες, βάζακια, χαρτιά περιτύλιγματος.
Για παράδειγμα εμείς μαζέψαμε από την εκδρομή μας τα υλικά στη φωτογραφία κοχύλια, κουκουνάρια, Λεβάντες κτλ και μετά τα χρησιμοποιήσαμε μαζί με πλαστελίνη, αντί των γνωστών κουπατ που τους δίνεται κατι έτοιμο. Όταν τελειώσε το παιχνίδι αφαιρέσαμε την πλαστελίνη και αποθήκευσαμε τα υλικά για μια άλλη δραστηριότητα. Είναι σημαντικό η πρόσβαση στα υλικά να είναι εύκολη όπως υποστηρίζει η συγκεκριμεν θεωρία. Μπορεί να έχει ενα κουτί με θήκες ώστε να βάζει αυτά που θα μαζεύει το ίδιο πάντα όμως αν το επιτρέπει η ηλικία και το αναπτυξιακό στάδιο του παιδιού. #montessori
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου